preloader

Turunduse ja kommunikatsiooni ABC

Eesti Raamatukoguhoidjate Ühing

26. september 2024 kl 11.00–16.00. Kogunemine alates kl 10.40

Tallinna Keskraamatukogu suur saal (Estonia pst 8)

Koolitaja Karin Maandi on üle 10 aasta turunduskogemusega Eesti juhtivate brändide turundamisel, näiteks nagu Estravel, Apotheka, Apotheka Beauty ja ta oli ka MyFitnessi turundusjuht. Lisaks on ta olnud 2 aastat Eesti juhtiva kommunikatsiooniagentuuri Meta Advisory vanemkonsultant. Praegu on Karin vabakutseline, nõustades erinevaid brände ja toimetades erinevate turundus- ja kommunikatsiooniprojektidega. Lisaks aitab ta juhtida ka Eesti esimese AI agentuuri (IceMind) turundust ja arendusprojekte.

Osalejale tasuta

 

PÄEVAKAVA:

TURUNDUSE & KOMMUNIKATSIOONI ABC

Kogunemine alates 10.40 Tallinna Keskraamatukogu suures saalis (Estonia pst 8, Tallinn)

Sissejuhatus ja tervitus (11.00–11.15)

  • Tervitamine ja päevakava tutvustamine
  • Eesmärkide seadmine ja ootuste arutelu

Teema 1: Turunduse ja kommunikatsiooni alused (11.15 - 12.00)

  • Mis on turundus? Lühike ülevaade ja definitsioonid.
  • Turundusstrateegia põhitõed: Kuidas määratleda sihtgrupp, sõnumid ja eesmärgid.
  • Kommunikatsiooni roll turunduses: Kuidas kommunikatsioon erineb turundusest ja miks see oluline on? Kuidas mõni raamatukogu on edukalt kasutanud turundus- ja kommunikatsioonistrateegiaid oma kogukonnas?
  • Trendide ja tulevikuväljavaadete tutvustus: Millised on uued trendid ja tehnoloogiad turunduses?
  • Positsioneerimine ja USP: kellele on toode suunatud? Mis on toote väärtuspakkumine? Unique selling point ehk unikaalne müügiargument – mille poolest eristub toode/teenus konkurentidest. Miks üks raamatukogu on teisest parem? 
  • Praktiline iseseisev harjutus

Paus (12.00 - 12.15)

  • Lühike paus, võimalus suhelda ja värskendada

Teema 2: Turundus- ja kommunikatsioonikanalid (12.15 - 13.00)

  • Digiturunduse põhitõed ja kanalid: Ülevaade kanalitest (FB, IG, LinkedIn, YouTube jne) ja nende erinevatest kasutusvõimalustest. Mõjuisikuturundus. 
  • Segmenteerimine: kes on sihtgrupp? Mis on sõnum? Millised on kanalid? 
  • Kanali valik ja efektiivsus: Räägime turundus- ja kommunikatsioonikanalitest. Millised kanalid sobivad raamatukogudele kõige paremini turundus- ja kommunikatsioonikanaliteks. Miks?
  • Sündmuskorraldus ja -turundus: kuidas saada üritustele osalejaid? Kas teha event? Kuidas seda turundada? 
  • Mõjuisikuturundus: kuidas raamatukogud võiks sellest koostööst võita? 
  • Praktiline iseseisev harjutus

Lõuna (13.00 - 14.00) - omal kulul

  • Aeg puhkamiseks ja einestamiseks

Teema 3: Sotsiaalmeedia, postitamine ja loovkirjutamine (14.00 - 14.45)

  • Sotsiaalmeedia strateegia: Kuidas kasutada sotsiaalmeediat (FB ja IG) tõhusalt – postituste sagedus, sisu tüübid (nt sündmused, uued raamatud, kogukonna lood) ja mõõdikud. 
  • Milline on üks HEA postitus?: Hea postituse tunnused (pikkus, stiil, vorm jne). Formaadid. Pilt vs video? Näiteid Eestist ja maailmast. Mis nippe võiks raamatukogud rohkem kasutada? 
  • Milline on üks HEA tekst?: Hea teksti tunnused (stiil, sõnakasutus, pikkus) erinevates kanalites. 
  • Trendide ja tulevikuväljavaadete tutvustus: Millised on uued trendid ja tehnoloogiad turunduses?
  • Kasulikud tööriistad ja platvormid: Uurime lähemalt üheskoos CANVA platvormi ja võimalusi. Vaatame ka planeerimis- ja analüüsitööriistu. 
  • Praktiline iseseisev harjutus sotsiaalmeedias

Paus (14.45 - 15.00)

  • Teine lühike paus

Teema 4: AI ja tehnoloogilised tööriistad turunduses (15.00 - 15.45)

  • AI kasutamine turunduses: Kuidas saab tehisintellekti kasutada turunduses ja kommunikatsioonis? Näited (nt ChatGPT ideede genereerimiseks)
  • Kasulikud tööriistad ja platvormid: Ülevaade AI-tööriistadest, mis võiksid raamatukogudele kasuks tulla.
  • Praktiline töö AI-tööriistaga

Tagasiside ja lõpetamine (15.45 - 16.00)

  • Küsimused-vastused, tagasiside, lõpetamine

 

NB! Kui teil on turunduses väljakutseid või mis on teemad, mis on segased ja mida ta võiks kindlasti koolituse käigus puudutada, pange need siia kirja!

Kalender