PÄEVAKAVA:
TURUNDUSE & KOMMUNIKATSIOONI ABC
Kogunemine alates 10.40 Tallinna Keskraamatukogu suures saalis (Estonia pst 8, Tallinn)
Sissejuhatus ja tervitus (11.00–11.15)
- Tervitamine ja päevakava tutvustamine
- Eesmärkide seadmine ja ootuste arutelu
Teema 1: Turunduse ja kommunikatsiooni alused (11.15 - 12.00)
- Mis on turundus? Lühike ülevaade ja definitsioonid.
- Turundusstrateegia põhitõed: Kuidas määratleda sihtgrupp, sõnumid ja eesmärgid.
- Kommunikatsiooni roll turunduses: Kuidas kommunikatsioon erineb turundusest ja miks see oluline on? Kuidas mõni raamatukogu on edukalt kasutanud turundus- ja kommunikatsioonistrateegiaid oma kogukonnas?
- Trendide ja tulevikuväljavaadete tutvustus: Millised on uued trendid ja tehnoloogiad turunduses?
- Positsioneerimine ja USP: kellele on toode suunatud? Mis on toote väärtuspakkumine? Unique selling point ehk unikaalne müügiargument – mille poolest eristub toode/teenus konkurentidest. Miks üks raamatukogu on teisest parem?
- Praktiline iseseisev harjutus
Paus (12.00 - 12.15)
- Lühike paus, võimalus suhelda ja värskendada
Teema 2: Turundus- ja kommunikatsioonikanalid (12.15 - 13.00)
- Digiturunduse põhitõed ja kanalid: Ülevaade kanalitest (FB, IG, LinkedIn, YouTube jne) ja nende erinevatest kasutusvõimalustest. Mõjuisikuturundus.
- Segmenteerimine: kes on sihtgrupp? Mis on sõnum? Millised on kanalid?
- Kanali valik ja efektiivsus: Räägime turundus- ja kommunikatsioonikanalitest. Millised kanalid sobivad raamatukogudele kõige paremini turundus- ja kommunikatsioonikanaliteks. Miks?
- Sündmuskorraldus ja -turundus: kuidas saada üritustele osalejaid? Kas teha event? Kuidas seda turundada?
- Mõjuisikuturundus: kuidas raamatukogud võiks sellest koostööst võita?
- Praktiline iseseisev harjutus
Lõuna (13.00 - 14.00) - omal kulul
- Aeg puhkamiseks ja einestamiseks
Teema 3: Sotsiaalmeedia, postitamine ja loovkirjutamine (14.00 - 14.45)
- Sotsiaalmeedia strateegia: Kuidas kasutada sotsiaalmeediat (FB ja IG) tõhusalt – postituste sagedus, sisu tüübid (nt sündmused, uued raamatud, kogukonna lood) ja mõõdikud.
- Milline on üks HEA postitus?: Hea postituse tunnused (pikkus, stiil, vorm jne). Formaadid. Pilt vs video? Näiteid Eestist ja maailmast. Mis nippe võiks raamatukogud rohkem kasutada?
- Milline on üks HEA tekst?: Hea teksti tunnused (stiil, sõnakasutus, pikkus) erinevates kanalites.
- Trendide ja tulevikuväljavaadete tutvustus: Millised on uued trendid ja tehnoloogiad turunduses?
- Kasulikud tööriistad ja platvormid: Uurime lähemalt üheskoos CANVA platvormi ja võimalusi. Vaatame ka planeerimis- ja analüüsitööriistu.
- Praktiline iseseisev harjutus sotsiaalmeedias
Paus (14.45 - 15.00)
- Teine lühike paus
Teema 4: AI ja tehnoloogilised tööriistad turunduses (15.00 - 15.45)
- AI kasutamine turunduses: Kuidas saab tehisintellekti kasutada turunduses ja kommunikatsioonis? Näited (nt ChatGPT ideede genereerimiseks)
- Kasulikud tööriistad ja platvormid: Ülevaade AI-tööriistadest, mis võiksid raamatukogudele kasuks tulla.
- Praktiline töö AI-tööriistaga
Tagasiside ja lõpetamine (15.45 - 16.00)
- Küsimused-vastused, tagasiside, lõpetamine
NB! Kui teil on turunduses väljakutseid või mis on teemad, mis on segased ja mida ta võiks kindlasti koolituse käigus puudutada, pange need siia kirja!